27.12.2013

Joulukuulumisia

IMG_2737

Joulun pyhät takana. Mustasta ja liukkaasta säästä huolimatta mulla on ollut aivan mahtava joulu. Mä sain tahtoni läpi, ja meillä on tänä vuonna ensimmäistä kertaa joulukuusi, aito tietenkin. (Järkytyin, kun eilen bongasin Ilta-Sanomien äänestyksen, jonka mukaan 80% lukijoista ottaisi mieluummin muovikuusen....) Ollaan myös paistettu ekaa kertaa oma kinkku ja tehty pipareita (valmistaikinasta, siinä vaiheessa, kun väännän piparitaikinaa alusta asti mulla on naksahtanut päässä ja pahasti)

Jouluaattona käytiin aamupäivästä J:n vanhemmilla syömässä ennen kuin suunnattiin mun vanhempien luo Iihin. Käytiin myös mun veljen luona katsomassa joulupukkia ja pikkupoikien lahjojen availua. Iissä saunottiin, syötiin ja jaettiin lahjoja, jotka tänä vuonna oli poikkeuksellisen kivoja ja tarpeellisia. Parin päivän löllöilyn jälkeen palattiin Iistä kotiin eilen, ja tänään ehdittiinkin jo kaupungille syömään ja vähän kauppoja kiertelemään, vaikka mulla paloikin käpy tungoksessa saman tien, ja saaliiksi jäi niinkin jännittäviä juttuja kuin pyykkiteline, tiskiharjoja, hehkulamppuja ja kirja.

IMG_2741 IMG_2747

Myös häähankintoja ollaan taas tehty. Tänään löydettiin J:lle puku ja pari päivää sitten tilattiin vähän askartelutarvikkeita netistä. Ihan mahdottomasti ei onneksi tarvitse näperrellä itse, vain kutsuihin pitää itse printata teksti ja karkkirasiat koota. Kaksi kuukautta aikaa ennen H-hetkeä, ja jännitys alkaa tiivistyä. Paineita tuottaa enää vain valokuvaajan löytyminen, mä kun olen aika nirso. Kunhan arki pääsee taas kunnolla alkamaan, pitäisi ottaa yhteys myös pappiin ja hoitaa esteiden tutkinta pois alta...

IMG_2750

Vastauspostaus kysymyksiin on tulossa tässä lähipäivinä, samoin kuin postausta joululahjoista ja koostetta kuluneesta vuodesta...

6 kommenttia:

  1. Ihana postaus! Jota oon jo niin ottanu.....
    Ja nuo kuvat! <3

    VastaaPoista
  2. Kiva kuulla kuulumisia pitkästä aikaa. :)

    Serkkuni muuten tekee hääkuvauksia siellä pohjoisemmassa: http://haakuvaus.ilkansivu.net

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, täytyypä tsekata! :)

      Poista
  3. Hahaa, meillä on nyt toista vuotta jo muovikuusi, ja luulenpa että tulee olemaan myös tulevina vuosina.
    Monta vuotta haettiin metsästä (kerran ostettiin marketin edestä) oikea kuusi, sulatettiin ja kannettiin sisälle. Kasteltiin, siivottiin neulasia, huolehdittiin asiallisesta hävittämisestä. Ja niitä neulasia sitten löytyi vielä juhannuksenakin jostain ihme paikoista... Kyllä mä olen sen verran mukavuudenhaluinen kermaperse, että menen sieltä mistä aita on matalin ja hain viikko sitten muovikuusen varastosta ja koristelin sen. Nätti on. Toki aito kuusi tuoksuu hyvältä, mutta se ei riitä mulle syyksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä ymmärrän että osalle se muovikuusi on syystä tai toisesta parempi, mutta yllätyin siitä, mitn nuo luvut on noinkin vahvasti muovikuusen puolelle kallellaan :D Meillä pidetään mieluummin aitoa kuusta vähän lyhyemmän aikaa sisällä sit, niin ei ehdi kyllästyä neulasten siivoamiseenkaan :)

      Poista

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.