20.11.2013

Lasit vai ei?

Postaus toteutetty yhteistyössä Instrumentariumin ja Indiedaysin kanssa

Mulla on jo reilun vuoden ajan ollut mietinnässä se, miten mun silmät kestää sen, että työskentelen paljon tietokonetta tuijotellen ja vielä vapaa-ajallakin surffaan netissä. Mulla on aina ollut hyvä näkö, mutta viimeksi pikatarkastuksessa käydessäni alkoi jo näkyä heikentymää näössä. Ei vielä mitään niin vakavaa, että lasit olisi täytynyt heti hankkia, mutta heikentymää kuitenkin. Oon myös huomannut, että mun silmät väsyvät helpommin, kuin ennen.

Indiedays Inspiration Dayn yksi antoisimmista jutuista mulle olikin Instrumentariumin ständi, jolla pääsi sovittelemaan erilaisia silmälaseja ammattilaisten avustuksella. Aloinkin nyt ihan tosissani pohtimaan, että pitäisikö ne lasit hankkia nyt, kun tarvetta alkaa olla? Mulle on jo pariin kertaan sanottu, että mulla on siitä "helpot" kasvot, että mulle sopii tosi monenlaiset kehysmallit niin silmälaseissa kuin aurinkolaseissakin. Itseäni viehättää silmälaseissa graafisuus ja selkeys, en osaisi kuvitella itseäni sellaisissa kevyissä laseissa, joissa ei ole kehyksiä ollenkaan ja sangatkin hyvin ohuet. Omat suosikit sovittelemistani laseista olivatkin loppujen lopuksi jopa aika maskuliinisia, toiset kuvattavaksi valkkaamistani laseista taisivatkin olla miesten mallistosta, kun jälkeenpäin tutkin mallistoja Instrumentariumin sivuilla.

kristaluoma_instru-19

Näissä Guccin kehyksissä mua viehätti selkeän mallin lisäksi neutraali väri pienillä vaaleammilla tehosteilla. Nämä ovat simppelit olematta tylsät. En yleensä hirveästi viehäty koukeroista ja muista krumeluureista sangoissa. Nämä myös istuivat nenälle kivasti ilman, että ripset pyyhkivät linssejä, mika mulla tuntui olevan ongelmana monissa laseissa.

kristaluoma_instru-20

Toisiksi suosikeiksi nousivat Jimmy Choot. Malliltaan hyvin paljon niiden perinteisten "nörttilasien" kaltaiset, mutta tummansininen väri ja sangoista löytyvät tähdet tuovat mukaan pientä jujua. (Just kun pääsin sanomasta, etten tykkää koristeista sangoissa...) Nämä passasivat värinsä puolesta myös loistavasti yhteen tuon mun kashmirneuleen kanssa, mikä ehkä vähän vaikutti viehätykseen...

Kummat saa pisteet teiltä? Itse en vielä tee mitään lopullisia päätöksiä, mutta olisihan tuo ihan hyvä käydä tutkituttamassa näkö ihan kunnolla ja sitten katsoa, millainen se todellinen tarve laseille on.

Lisää laseja Instrumentariumin valikoimista löytää Instrumentariumin omilta sivuilta. Muiden bloggareiden suosikkeja taas löytää Indiedaysin sivuilta löytyvästä jutusta.

Tämän postauksen kuvat otti Krista Luoma.

11 kommenttia:

  1. Noi ekat ehdottomasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon itsekin enemmän niihin päin kallellaan, jos päädyn lasit hankkimaan :D

      Poista
    2. ekat. T. Leila :)

      Poista
  2. Ekat, sopii tosi hyvin :)

    VastaaPoista
  3. Joo...noi ekat ne on! - jos tarttet! :)

    VastaaPoista
  4. Ekat sopii paremmin, näyttää hyvältä! :)

    VastaaPoista
  5. Hei, löysin sun blogin vasta ton Indiedaysin jutun kautta ja jään kyl ehdottomasti lukijaksi!
    Voisiks tehä jossain vaiheessa kysymyspostauksen? ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, kiva kuulla! :) Ja eiköhän se kysymyspostaus jossain vaiheessa onnistu :)

      Poista
  6. Ekat on parhaat! Tykkään just tosta tyylistä, kakkoset on vähän liian terävät mun makuun :)

    VastaaPoista

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.