16.8.2013

Asuinspistä Espritiltä

Postaus on toteutettu yhteistyössä Esprit.fin kanssa. Linkkien kautta tehdyt ostokset eivät kuitenkaan kerrytä minulle minkäänlaista provisiota.


Muutama vuosi sitten ostin kirpparilta 50 sentillä täydellisen mustan neuletakin. Se oli Espritin mallistoa, piti muotonsa ja värinsä eikä nukkaantunut. Iän huomasi vain neuletakin niskalapusta. En edes tiedä, kuinka kauan se oli ollut käytössä edellisellä omistajallaan, minä käytin sitä syksystä 2008 alkaen vielä viime kesään asti, kunnes sen kainaloon ilmestynyt reikä kasvoi niin isoksi, että se oli pakko hylätä. (Myönnettäköön, että roskiin en sitä siltikään raaskinut laittaa, vaan se on edelleen kaapissa...)


Sen jälkeen, kun tuo täydellinen neuletakki oli pakko hylätä, olen yrittänyt etsiä yhtä hyvää yksilöä ties mistä, huonolla menestyksellä. Espritilläkään en livenä tai muissa nettikaupoissakaan vastaavia nähnyt. Ja nyt on pakko tunnustaa, etten tiedä, miten en ole aiemmin edes tajunnut, että hei, oliskohan Espritillä ihan omakin verkkokauppa? No onhan sillä. Herätys, Tiina! Vähän sekavan ja kohdasta toiseen pomppivan etusivun takaa löytyykin yllättäen ihan näppärä verkkokauppa, josta yllättäen löytyy myös se mun haikailemani neuletakki, ja aika paljon muitakin kivoja juttuja.

Esprit on mulle noin muuten ollut vähän etäiseksi jäänyt merkki. Muistan, että mulla on heiltä ollut monia toimivia tuotteita, mutta jostain syystä tähän mennessä ei ole syntynyt sellaista innostusta, että tietoisesti lähtisin etsimään vaatteita, kenkiäni tai asusteitani heiltä. Siksi nyt nettikauppaa tarkemmin tutkiessani yllätyinkin siitä, miten moni juttu alkoi nakerrella mielessä siihen malliin, että haluaisin ne kaikki itselleni, vaikka oon kovasti lupaillut itselleni shoppailulakkoa, joka sujuu aina yhtä huonosti. Jos mä kuitenkin saisin koota itselleni syysasun tai pari pelkästään Espritin tuotteista, näyttäisi ne seuraavalta:

Esprit1


Rennompi asu kouluun tai kaupungille. Tuo tähtineule vei mun sydämen, ja mun on ehkä pakko tilata tuo jossain vaiheessa. Myös nuo buutsit houkuttelisivat kovasti. Tämä asu on aikalailla mua perinteisimmillään, tykkään yksinkertaisista ja rennoista vaatteista, mutta pyrin kuitenkin aina jotain pientä jujua lisäämään asuihini.

Esprit2

Aina silloin tällöin mulla tulee töissä eteen tilanteita, joissa tarvitsisin vähän skarpimpia vaatteita, kuin farkkuja ja neuleita. Vaihtoehdot on mulla silloin aika vähissä, mutta tässä olisi aika varteenotettava asu sellaisia tilanteita varten. Lempparijuttuja tässä asussa on ehdottomasti tuo laukku ja hame sekä nuo kengät.

Vielä kun Esprit vain siirtyisi käyttämään pelkkää aitoa nahkaa tuotteissaan, en varmasti pystyisi vastustamaan moniakaan laukkuja tai kenkiä...

6 kommenttia:

  1. Minä olen viime vuosina tykästynyt Espritin vaatteisiin. Opiskelijana olin vähän turhan pihi ostaakseni niitä, koska kyllähän ne ovat kalliimpia kuin henkkamaukkakamat, mutta nyt työssäkäyvänä ostan niitä ihan mielelläni. Espritillä on juuri sellaista yksinkertaista tyyliä ja vaatteita, joita on helppo yhdistellä muihin vaatteisiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, hieman kalliimpiahan nuo tosiaan on, mutta laadussakin sit toisaalta pesevät henkkamaukan mennen tullen. :) Ja tosiaan Esprit on hyvä merkki etsiä just niitä simppeleitä vaatekaapin kulmakiviä, silmiinpistäviä erikoisuuksia ei niin hirveästi ole.

      Poista
  2. Moi, kannattaa käydä tsekkaa muuttolintuja syksyllä blogi! Tosi hyvä blogi (:

    VastaaPoista
  3. Moikka! Tein itsekkin vasta espritin kanssa samantyylisen postauksen ja siitä luvattiin rahapalkkio.
    Kauanko sulla kesti ko. palkkion saamisessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Muistaakseni pari viikkoa kesti :)

      Poista

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.