5.4.2013

Piristys harmauteen

IMG_7522

Arvatkaa mitä? Mä olen oppinut käyttämään hajuvesiä. Oon tosin edelleen tykästynyt vain tosi keveisiin tuoksuihin. Tällä hetkellä mulla on arkikäytössä kolme isompaa pulloa, joista kaksi oon saanut J:ltä työmatkatuliaisina ja yksi tarttui mukaan viimekesäiseltä laivareissulta, sekä pari kuukautta takaperin LivBoxista tullut mukavan kokoinen näytepullo.

Chanelin Chance, Chloén L'eau de Chloé, Calvin Kleinin Eternity Summer 2013 ja John Gallianon Parlez-moi d'Amour on kaikki tosi raikkaita ja kevyitä, mutta keskenään tosi erilaisia. Chloé on sitruunainen, Calvin Kleinissa tuoksuu mm. meripihka, Chanelissa taas myski ja hyasintti ja Gallianossa esimerkiksi mustikka ja inkivääri.

Mä käytän hajuvesiä yleensä vain suihkauksen tai kaksi kerrallaan, joten pullollinen kestää käytännössä iäisyyden. Päivittäin ei edelleenkään tule suihkittua, mutta usein kuitenkin. Mussa on kieltämättä myös hamsterin vikaa, kun välillä tuntuu siltä, ettei ihania tuoksuja raaskisikaan käyttää, vaikka tiedän kyllä, että käytettäväksi ne on ostettu, eikä ne ihan heti ole loppumassa. Kaikki tuoksut mitä mulla on käytössä, on kuitenkin niin kestäviä, että parhaimmillaan ne tuoksuvat iholla vielä seuraavana päivänäkin, jos ei illalla ole käynyt suihkussa. Hyvästä hajuvedestä saa harmaaseenkin aamuun aivan ihanan piristyksen, vaikka olo olisi kuinka nuutunut ja väsynyt.

Löytyykö teiltä suosikkihajuvesiä?

13 kommenttia:

  1. Mulla on oma suosikki Juicy Couturen Couture couture! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä mä en ookaan päässyt nuuhkimaan!

      Poista
  2. Minä toimin tuoksuilla. Yksin asuessani minulla oli 20 käytössä olevaa erituoksuista suihkusaippuaa, joita käytin fiiliksen mukaan (moiselle varastolle poikaystävä sanoi tiukan ein). Sama koskee hajuvesiä: en oikein ymmärrä ihmisiä, joilla on "luottotuoksu". Vielä vähemmän ymmärrän niitä, jotka käyttävät yhden hajun loppuun ja ostavat sitten toisen. On minullakin sellainen tuoksu, jota käytän juhlissa tai silloin, kun haluan olla erityisen itsevarma, mutta ei se vaan aina sovi.

    Käytän hajuvettä usein myös sellaisina päivinä, kun en ole poistumassa kotoa mihinkään. Siitä vaan tulee aina parempi mieli! Sen perusteella, mitä tuoksuja nyt käytät, saattaisit tykätä uusimmasta ihastuksestani See by Chloésta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! :) Mullakin on yleensä aina vähintään muutamaa eri tuoksuinen suihkusaippuajoita käytän fiiliksen mukaan, mut ei sentään kahtakymmentä :D

      Poista
    2. Tällä hetkellä pidän pesuhuoneessa kolmea suihkusaippuaa, joita vaihtelen viikottain sängyn alla olevasta varastosta. Siellä suihkusaippuoita lienee se 20, älä vaan vinkkaa miehelle. :)

      Poista
  3. Mie taas vannon luottotuoksun nimeen. La Vanilan vaniljagreippi-tuoksu on jotain taivaallista. Hedelmäinen, pehmeä, muttei tippaakaan äklö. Sarjaan on ilmestynyt vaniljapassionhedelmä-tuoksu, johon aion päästä kesän Amerikan reissulla käsiksi. Odotukset on kovat. :)
    Ylipäänsä arvostan selkeitä tuoksuja, joissa ei ole kymmeniä eri vivahteita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla nimenomaan epäilyttää aina kaikissa vaniljatuoksuissa se liika makeus ja äklöys! Mutta kiva että löytyy myös epä-äklötyksiä :D

      Poista
  4. Oi! Hajuvedet! Minulla on "aina" Dalissimea kaapissa ja uusin rakkaus on Chanelin no.5. Sain ensimmäisen putelin sitä käsiini vasta muutama viikko sitten ja se oli rakkautta. Sitäkin on oltava kaapissa aina :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en jostain syystä ole koskaan liiemmin tykännyt no 5:stä, vaikka se onkin jo melkoisessa ikoniasemassa hajuvesien maailmassa.

      Poista
    2. Kiitos tuosta Dalissime-vinkkauksesta, pakko päästä nuuhkuttelemaan!

      Poista
  5. Hips, mistä tuo taustalla näkyvä tapetti on? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on K-Raudasta, ja on sellasen tapettifirman kun Econ Artist-mallistoa :) En tosin oo ihan varma, valmistetaanko tuota enää, kun taisi jo silloin vuosi sitten olla reippaassa alennusmyynnissä.

      Poista

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.