4.1.2013

Saliohjelma

Viimeksi kun kertoilin kuntosaliharrastuksestani, kyseltiin, josko voisin tarkemmin vielä kertoa saliohjelmastani. Joten tässäpä tulee.

IMG_5444 

Marras-joulukuussa mulla meni salilla käynnin suhteen aika huonosti, sillä sairastelin ja Sennin kanssa oli hankala jakso menossa, neitiä kun ei nukkuminen kiinnostanut öisin yhtään, vaikka mitä olisi tehnyt. Oltiin sitten paljon Iissä öitä, siellä kun nukkuminen sujui paremmin. Nyt joulun jälkeen on Senni oppinut nukkumaan yönsä, ja mä olen taas päässyt paremmin kiinni salirytmiin. Ostinpa tuossa pari päivää sitten uuden topin ja housutkin salille, kun sattui hyvä tarjous tulemaan vastaan.

Oon myös huomannut, että nyt kun salilla on käynyt enemmän, en enää ahdistu sinne menosta, vaikka joissakin jutuissa tosiaan olen ihan liian itsekriittinen edelleen.

IMG_5442

Eli tämmöisellä ohjelmalla mennään, boldatut liikkeet tehdään joka kerta, boldaamattomat voi jättää lyhyemmässä treenissä pois.

- Alkuverryttely vapaavalintaisella aerobisella laitteella 15-30 min. (Oma suosikki on crosstrainer)
- Jalkaprässi, 15 toistoa, 3 sarjaa. 50kg.
- Kyykky tasapainolaudalla, 15 toistoa, 2-3 sarjaa.
- Takareisipenkki, 15 toistoa, 3 sarjaa. 25kg.
- Punnerrus istuen, 15 toistoa, 3 sarjaa. 15 kg.
- Alatalja, 15 toistoa, 3 sarjaa. 20 kg.
- Leveä selkälihas ylätaljalla, 15 toistoa, 2-3 sarjaa. 25 kg.
- Pystypunnerrus käsipainoilla seisten, 15 toistoa, 2-3 sarjaa. 4 kg.
- Sivutaivutus 30sek-1min, 10 kg, 2 kertaa/puoli
- Vatsalihaslaite, 15 toistoa, 3 sarjaa. 25 kg.
- Loppuverryttely 5 min --->

10 kommenttia:

  1. Itsekritiikki kannattaa tosiaan unohtaa. Jumpassakin on parasta mennä vaan eturiviin, jotta näkee peilistä vain itsensä eikä niitä täydellisiä naisia, joita on 99% muista kävijöistä. :D

    Mulla tunnin päästä combat, vähän pelottaa kun joululoma meni aika mässäilyksi ja edellisestä kerrasta on reilut 2 viikkoa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, pikkuhiljaa opetellaan :)

      Eiköhän se combat hyvin mene! :D

      Poista
  2. lian iso/pitkä ohjelma yhelle päivälle... tee nii että joka päivä eri eli jalat ja selkä sit päivän päästä kädet ja vatsa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on ihan ammattilaisen mulle henk. koht. tekemä ohjelma, joten kyllä mä luotan siihen :)

      Poista
    2. Ihan hyvän mittanen ohjelma tuo on, ei yhtään liian pitkä. :D Mulla on myös ammattilaisen tekemä ohjelma ja mulla on vielä pidempi ja isommilla painoillakin... :D

      Kiva blogi sulla. ;)

      Poista
    3. Kiitti! :)

      Ja joo, en mä yhden anonyymikommentin perusteella lähde kyseenalaistamaan ammattilaisen tekemään ohjelmaa :D

      Poista
  3. Hei kiva kun laitoit ton ohjelman tänne! Tykkään nähdä, mitä muut tekevät salilla :)

    Mä tein vaan itse itselleni ohjelman, joka kuitenkin ihmeen paljon muistuttaa tuota sinun omaasi :D Siis teen eri laitteissa liikkeitä, mutta kuitenkin perusajatus sama. Eli että yhdellä kertaa tehdään suunnilleen koko kroppa, vähän fiiliksen mukaan kuitenkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en itse uskaltaisi kokonaan tehdä itselleni ohjelmaa, kun aiempaa kokemusta ei salilta tosiaan ole. Painoja oon vähän muokannut kyllä heti alkuun itse, ja toki sit sitä mukaa kun kunto kasvaa, lisään itse painoja treeniin :)

      Poista

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.