10.12.2012

Kosteustasapaino kuntoon!

Naked Truth -postauksessa joku kyseli, miten pidän ihoni kunnossa. Rehellinen vastaushan on, että mitään isompia toimenpiteitä en muista ainakaan säännöllisesti tehdä. Pesen toki meikit, mutta esimerkiksi kuorinnat on mulla aika harvassa. Koska ihoni on tosi pintakuiva, kosteusvoiteiden käyttöä olen alkanut muistaa nykyään paremmin. Kiristävä ja hilseilevä iho meikin alla kun ei näytä kovin hyvältä.

Talvi yleensäkään ei sovi mulle. Kovilla pakkasilla kuivuu paitsi iho, myös nenän limakalvot ja tuloksena on verenvuotoja. Lisäksi mun astma ei tykkää yhtään ulkoilusta kovilla pakkasilla, ja hengitys sattuu.

IMG_5032 

Kasvoille käytän Lumenen ravitsevaa tehohoitoa, jossa on karpalonsiemenöljyä ja hillaa. Tämä on ollut ihan ykköslöytö viime vuonna, tosi riittoisa öljy, joka levitetään kasvoille ennen kosteusvoidetta. Tasoittaa ihoa kivasti, eikä tän kanssa ole kertaakaan ollut sitä naaman hilseilyongelmaa meikkauksen jälkeen.

Kosteusvoiteena käytän tällä hetkellä Biothermin Aquasource-voidetta kuivalle iholle. Tämä imeytyy ihan superhyvin, eikä jätä ihoa tahmeaksi eikä "rullaudu" ikävästi. Mulla on samaa sarjaa myös puhdistusvaahto ja kasvovesi, joita en tosin vielä ole ottanut käyttöön.

Huulirasva-addiktina olen tänä talvena löytänyt parikin uutta suosikkia. Tällä hetkellä käytän eniten tuota Neutrogenan Norwegian formula -huulirasvaa, mutta hyvänä kakkosena tulee Labellon hydro care. Tuo Neutrogena on ollut mun huulten pelastus tän syksyn ja alkutalven aikana, kun huulet meni jostain syystä yhtäkkiä ihan järkyttävään kuntoon. Tällä ne on kuitenkin saatu pelastettua.

IMG_5038

Kropalle mä lotraan Puman Flowing -vartalovoidetta,erityisesti sääriin, polviin ja kyynärpäihin. Tässä on ihan mielettömän kiva tuoksu, ja tulee aina äiti mieleen, kun siltä tämä on saatu, ja hän itse käyttää samaa.

Lemon juice & glycerinen käsivoide on ihan peruskamaa, mutta oon todennut tän toimivimmaksi, ja plussaa tulee vielä kivasta tuoksusta. Mulla tuppaa käsien rasvaus aina unohtumaan, joten mulla on tää pullo nykyään olohuoneessa, että voi sit aina telkkarin katselun lomassa rasvailla.

Ja korppukantapäille mä käytön Erisania. Tarpeeksi paksua, kosteuttavaa ja edullista. Kantapäät on nimittäin kantapäät, enkä mä niille haluaisi lotrata kalliita voiteita.

Mites muut pärjää talvella ihonsa kanssa?

6 kommenttia:

  1. Siis herranjumala, sullahan on joku satamiljoona tuotetta :DD mä yritän ainakin viel pärjätä niillä neljällä mitä esittelin :D tosin just tajusin et unohdin rasvata mun jalat ja kädet aamulla :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, noita purkkeja on päässyt vähän kertymään... Noista mä käytän kyllä kaikkia, mut on mulla sit lisäksi vielä kasa sellasia kosteusvoiteita, mitkä ei toimi. nimim. kokeillut vaikka mitä, ennen kuin otimivat tuotteet löytyi.

      Poista
  2. Hmm.. oiskohan toi Lumenen tehohoitoöljy semmonen, mitä mun kannattais kokeilla. Taitaa olla niin, et vaan hinnan takia on jääny tähän mennessä ostamatta. Oma iho on niin kuiva ja kärsivä näin talvisin, et tarvii kaikkee kokeilla. Jalkoihin mulla on joskus oikeeta jalkavoidettakin, mut usein ostan halpiskäsivoiteita ja laitan niitä sekä käsiin ja jalkoihin yöks.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen ehdottomasti! Hinta tosiaan on parinkympin hujakoilla, mutta tuo on tosi riittoisaa, mulla riittää 1-2 painallusta koko kasvoille ja ihan oikeesti auttaa. Mulla tosiaan pahimmillaan on naama ollut niin kuiva, että kun on meikannut, otsa hilseilee ihan järkyttävän näköisesti. Nyt tuon Lumenen ja BB-voiteen ansiosta se ilmiö on onneksi kadonnut!

      Poista
  3. Yääh, tää muistuttaa mua siitä, kuinka huonosti hoidan omaa ihoani.. Meikit pesen joka ilta kunnolla ja ehkä laitan jotain rasvaa, mutta that's it. Oon tyhmä ja saan vielä katua, mutta mistä me kiskoisin itelleni sen tavan, että pesu, kasvovesi ja rasva aamuin illoin ja kuorinta kerran viikossa?! Liian laiska :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään joka päivä muista rasvailla :D Sit sen huomaakin, kun iho kiristää ja otsa varisee :D

      Poista

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.