14.11.2012

No se kuntosali

(Ja ei, tässä postauksessa ei ole kuvia minusta hikisenä ja puhisevana juoksumatolla)

Liityin siis Oulun BeatyCenterin jäseneksi tuossa muutama viikko sitten, ja nyt olen sitten aloittanut ekaa kertaa elämässäni salitreenaamista, kun sain ihan kunnollisen ohjelmankin siihen. Tavoitteena olisi käydä salilla kolme kertaa viikossa, mutta toistaiseksi en ole liikaa potkinut itseäni, vaikka välillä käynnit on jääneet vain yhteen kertaan, sillä jo se on kuitenkin iso muutos mulle, enkä halua tehdä treenaamisesta stressinaihetta.

Totta puhuen mä olen yllättynyt siitä, miten kivaa tuo salin puolella treenaaminen on ryhmäjumppiin verrattuna. Saa kuitenkin treenata aina silloin kun aikaa ja halua on, eikä tule läheskään niin paljoa sellainen olo, että joku tuijottelisi mun tekemisiäni. Tuskin ne siellä ryhmätunneillakaan tuijottelisi, mutta you get the point. Lisäksi laitteissa saan jotenkin paljon enemmän tehoa liikkeisiin kuin itsekseni heilumalla ja vielä luultavasti väärällä tekniikalla. Aerobista liikuntaahan mulla tulee joka tapauksessa mukaan jo ihan Sennin kanssa lenkkeillessäkin.

Saliohjelman tavoitteena mulla on lihaskunnon kasvattamisen lisäksi kiinteytys. Ohjelma on ihan koko vartalolle suunniteltu, ja mukana on niin laitteita kuin käsipainojakin, ja lisänä sitten vielä tasapainolaudalla treenausta mun kenkkuilevan oikean polven takana. Oman mielen mukaan mä voin treenata joko pidemmän tai lyhyemmän kaavan mukaan, ja käsipainoilla ja tasapainolaudalla tehtävät liikkeet voin tehdä kotonakin, jos tuntuu että en jaksa salille mutta jotain tekisi kuitenkin mieli tehdä. Alkupainot mulla on toki vielä pieniä, mutta tästä se lähtee. Lisäksi treeniin kuuluu aina aerobinen osuus omavalintasella laitteella heti treenin alussa ja ihan lopussa. Tarkemman saliohjelmankin voisin tänne jossain vaiheessa kirjoitella, mutta en vielä muista sitä ulkoa ja ohjelma on tällä hetkellä kotona ja mä itse olen Iissä.

Kaikenkaikkiaan oon tykännyt kovasti, vaikka vielä en mitään äyttömiä muutoksia olekaan itsessäni huomannut muuten kuin mielialan suhteen. Tuo treenaus nimittäin ihan oikeasti purkaa mulla stressiä, ekaa kertaa elämässäni ratsastusta lukuunottamatta.

2 kommenttia:

  1. Liikuntaharrastus kyllä oikeesti nostaa mielialaa! Ja hiljaa hyvä tulee, sekin on totta. Jos heti alussa repii itseään väkisin salille tai jumppaan, niin mitenhän pitkään sitä jaksais tehdä...

    Mua ainakin kiinnostais vähän tarkemmin toi sun ohjelma, eli teetkö jotenkin erikseen "käsipäivää", "jalkapäivää" jne. vai miten se on suunniteltu? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on periaatteessa koko kroppa yhdellä kertaa aina, mut sit mukana on liikkeitä jotka tosiaan voi joku kerta jättää poiskin tai sit tehdä kotona. Pitää tehdä tästä vielä erillinen postaus sit kun oon taas kotona :)

      Poista

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.