3.10.2012

Sadepäivien pelastus

Kävin eilen kaupungilla etsimässä synttärilahjoja serkuilleni, ja tuli siinä samalla tehtyä vähän tuhoja Anttilan TopTen-osastolla. Kaksi kautta Teho-osastoa ja yksi kausi Dexteriä, Teho-osastot kun lähti vain viidellä eurolla per kausi. Pelastavat nämä hiljaiset syyspäivät, kun vettä tulee saavista kaatamalla eikä me päästä Sennin kanssa yhtä hyvin lenkkeilemään kuin yleensä.

IMG_3904

Pitäisi laittaa taas DVD-hylly uuteen uskoon. Lajitella leffat ja tuotantokaudet järjestykseen, ja perkata joukosta ne, jotka laitan myyntiin. Yleensä mun kodissa DVD-hylly on se kaikkein järjestelmällisin paikka, mutta nyt on sekin päässyt sekoittumaan, kun ollaan sen verran lainailtu leffoja tutuille. Oon kuitenkin enemmän kuin iloinen siitä, että nykyään mulla on oikeasti iso hylly noita leffoja varten, kun aina ennen mun leffat oli tungettuna milloin mihinkin pikkuruiseen kaappiin.

Meillä noita leffoja ja tuottareita pääsee kertymään, kun tykätään katsoa leffoja ja sarjoja laidasta laitaan, ja tykkään itse siitä, että voin hipelöidä koteloita ja lajitella ja järjestää niitä aina eri tavoin. Mun leffaharrastus on lähtenyt liikkeelle jo yläasteikäisenä, kun ihastuin Orlando Bloomiin, ja sitten oli pakko hankkia herran kaikki leffat. Mulla on edelleen tallella toimiva VHS-nauhuri ja kaikki omistamani VHS-leffat, mutta ne ei valitettavasti mahdu meidän olohuoneen hyllyyn.

Mites, katsotteko te leffat ja sarjat mieluiten netistä vai hamstraatteko tekin hyllyjen täytettä?

8 kommenttia:

  1. Cdon.com koituu mun tuhoksi ku sieltä tulee liian helposti tilattua tuotantokausia ja ku ne tulee vielä suoraa postilaatikkoon.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en onneksi toistaiseksi oo alkanut tilailemaan netistä tuotantokausia, toi topten-osasto on se mun tuho :D

      Poista
  2. Aloin katsoa sarjoja vasta 2½ vuotta sitten, kun pistin hynttyyt yhteen siippani kanssa. Samalla rupesin hifistelemään kuvan laadun kanssa. Sarjoja on harvemmin ladattavissa kovin hyvätasoisina, ja siispä tykkään katsoa niitä joko telkkarista tai dvd:iltä.

    Suomessa ja myös suomalaisissa verkkokaupoissa sarjat ovat niin kalliita, että joko ostan ne ulkomailta (Lontoo!) tai tilaan huuto.netistä, jossa välillä niitä on myynnissä aivan pilkkahintaan. Esim. toissakesänä hankin viisi kautta Täydellisiä naisia 25 eurolla. Luottokorttia minulla ei ole ja paypalia en ole vieläkään uskaltanut hankkia, siitä kun saattaisi alkaa alamäki meidän kirja- ja dvd-hyllymme luhistumiseen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, meilläkin alkaa tila loppua tuosta DVD-hyllystä :D Mä yleensä bongailen leffoja ja sarjoja alennusmyynneistä niin, että yleensä maksan ihan maksimissaan 15 euroa kaudesta. Paitsi Bonesista, koska sen sarjan uudet kaudet on aina pakko saada heti :D

      Poista
    2. Mä kuulun kans ihmisryhmään, joka ei koskaan osta leffoja tai sarjoja uutena! En kos-kaan. Käsittämätöntä tuhlausta :D Itse asiassa elokuvien kohdalla mulla kulkee kipuraja usein viidessä eurossa... Onneksi, sillä noita on kertynyt nurkkiin ihan kiitettävästi näinkin. :E Useimmat sarjat joutuvat jo olemaan varastossa.

      Poista
    3. Joo, mäkään en edes muista millon olisin viimeksi ostanut uunituoreen leffan itselleni. Ei kun muistanpas! Viimeisen Potter-leffan ilmestyttyä ostettiin kaikki leffat yhtenä boksina, viidellä kympillä.

      Pari muuta leffaa olen sit ostanut ihan tuoreeltaan pikkusiskolle lahjaksi viime aikoina.

      Poista
  3. Heips! Oletko tekemässä Thaimaan reissustanne juttua? Ollaan lähdössä samaan suuntaan lomalle, niin olisi mukava saada jotain vinkkejä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tarkoitus on kyllä ollut, jotenkin en vain ole vielä saanut aikaiseksi :)

      Poista

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.