26.7.2012

Matkalukemista

IMG_1934

Tein tänään loistokaupat! Ostin Facebookin kirppispalstalta Torey Haydenin kirjapaketin halvemmalla, kuin mitä uutena maksaisin yhdestä moisesta. Tuo Tiikerin lapsi mulla kyllä on jo ennestään, mutta tuplakappaleen voi myydä tai sitten säilyttää, se vanha kun on aika rankasti luetun näköinen jo. Torey Hayden on J.K. Rowlingin kanssa jaetulla sijalla mun suosikkikirjailijoiden ykköspaikalla.

Torey Hayden on siis amerikkalaissyntyinen, henkisesti häiriintyneiden lasten erityisopettaja, jonka lapsia ja lapsipsykologiaa käsitteleviä kirjoja on käännetty yli 20 kielelle.

Oon Toreyn kirjoihin tutustunut jo siinä 10-vuotiaana, kun luin Tiikerin lapsen ensimmäisen kerran. Ja voi pojat, tuo teki vaikutuksen. Olkoonkin, että olin ehkä hippasen liian nuori tuota kirjaa lukemaan rankan tarinan takia. Tiikerin lapsen lisäksi mulla on Toreylta myös Auringonkukkametsä, ja nyt oon sit saanut näitä lisää. Suurin osa Toreyn kirjoista vielä perustuu tositarinoihin, tarinoihin kaltoinkohdelluista ja pahasti traumatisoituneista lapsista. Yhtä aikaa aivan ihania ja ihan kamalia. Miten sitä voikaan ihminen olla julma lapsille, ja miten vahvoja ne lapset on, kun selviytyvät. Noista mun omistamista kirjoista Auringonkukkametsä ja Viattomat on fiktiivisiä romaaneja. Suosittelen  ihan ehdottomasti näiden kirjojen lukemista! Mulla lähtee ainakin pari näistä mukaan Thaimaan reissulle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.