16.1.2012

Meidän kotona

Muutettiin tosiaan tuossa reilu kuukausi sitten J:n kanssa yhteen. Meillä on 48,5-neliöinen kerrostalokaksio lasitetulla parvekkeella ja omalla saunalla, ja tänne ollaan nyt sitten soviteltu mun elämä ja tavarat niin, että voidaan sanoa tätä yhteiseksi kodiksi.


Näkymä suoraan eteisestä. Vasemmalle jää vaatehuone ja kylppärin ja makkarin ovet, oikealla on pieni peilikaappi ja käynti keittiöön.


 Olohuoneessa me ollaan pääasiassa käyetty tummaa ruskeaa ja turkoosia sisustuksessa. Noista verhoista piti vähän vääntää, sillä J olisi halunnut pitää olohuoneessa vanhat verhonsa, mutta mä halusin nuo välttämättä jonnekin. Makuuhuoneen väreihin nuo ei sopineet sitten millään, joten mä vein voiton, ja olohuoneen vanhat verhot siirrettiin makuuhuoneeseen.


Kummisetäni tuomat vanhat Floridan tuliaiset vuodelta 1992. Minä sain Minnin, veljet saivat Mikin ja Hessun. Harmittaa hulluna, ettei Mikkiä enää ole, mutta nämä täytyy kyllä säilyttää. Oonko aiemmin maininnut, että olen hulluna Disneyn klassikoihin? 

Kissaperheessä on pakko olla kangassohva. Paljettikoristeiset tyynyt on ryövätty mun äidiltä, joka sai ne tuliaisiksi Kiinasta. Raidalliset tyynyt on J:llä ollut jo aiemmin.


Yksi ihan parhaista jutuista tässä muutossa on ollut se, että mulla on vihdoinkin hylly mun leffoille. Aiemmin ne on olleet tungettuna ihan liian pieniin tv-tason kaappeihin tai laatikoihin, nyt ne on oikeasti järjestyksessä. Siinä vaiheessa kun muutettiin, meillä oli leffoja tai tuotantokausia yhteensä 107, joista ehkä 15 oli J:n. Nyt niitä on jo muutama lisää... Eikä mun VHS-kokoelma edes ole täällä.


Tunnen edelleen suurta ylpeyttä aina, kun katson tuota pöytää. Meikä osas! Mulla on myös ekaa kertaa itselläni PartyLiten kolmisydänkynttilä, josta oon aina tiennyt, että sellaisia mullakin tulee vielä joskus olemaan omassa asunnossa, kun on varaa.


Tipun oma nurkkaus. Isäni tekemä kiipeilypuu, joka kaipaisi vielä tasoja, mutta on kyllä kovassa käytössä ilmankin. Tyynyn Tipu omi mun luo tullessaan itselleen turvapaikaksi (musta kissa maastoutuu valkoiseen niin pirun hyvin). Rapiseva tunneli on vielä aika pelottava juttu.


Meidän keittiö, jossa mä kokkailen varsinaisia gourmet-elämyksiä. Tiskikone on aika huippu laite, näin kolmen vuoden tauon jälkeen voin todeta. Näkykööt pesuainejäämät ruumiinavauksessa, mä vihaan tiskaamista.


Ehkä yksi ärsyttävimmistä jutuista koko kämpässä. Minimaalinen ruokapöytä ja baarijakkarat. Mä tahtoisin pitää jalat maassa, kun syön. Mörkö-purkissa on mun kaakaot (J ei suostunut laittamaan sinne kahvia), kynttelikkö on meidän ensimmäinen yhteinen kotiostos.


Makkariin piti olohuoneesta siirtää tietokone Tipun nurkkauksen tieltä, ja löydettiinkin onneksi Ikeasta soppelisti nurkkaan mahtuva työpöytä. Hankittiin myös uusi päiväpeite ja hyllykkö helpottamaan vaatekaappitilannetta. Kaksi henkarikaappia, mutta vain yksi hyllykaappi, haloo! Hyllykössä on sit laatikoissa pienempiä vaatteita. Vaatehuone kun meillä on täynnä mm. ulkovaatteita, lakanoita ja pyyhkeitä. Niin ja kenkiä.


Tykkään tuosta lampusta ihan hurjasti. Kesällä vielä keskustassa asuessa meillä oli siinä vielä J:n lelu, lamppu joka vaihtoi väriä. Talveen se on kuitenkin turhan pimeä.


Expedit in action. Noista pienemmistä laatikoista hyllyn päältä löytyy muuten mun kaikki mun työharjoittelun aikaiset Forum24:t, joista mun pitäisi leikata talteen juttunäytteet. Ajallaan, ajallaan. Siellä on myös orkidea ja kaktus, molemmat hengissä, ihme kyllä.


Kylppäri meillä on aikalailla käytävän mallinen, mutta ihan toimiva. Pyykkikoneliitäntä ja pyykkikaappi on aika pop. Suihkuverhosta tykkään hurjasti, ja oli muuten halpa! Alle kympillä lähti Iin Kärkkäiseltä. Pitäisi muuten tyhjentää tuolta telineestä tyhjät purkit....


 Oma Sauna ♥ Rakastan,



 Lavuaarin reunalla on Tukholman torilta ranskalaiselta hepulta osetettua saippuaa ja muutama simpukka, jotka pikkusiskoni toi mulle Walesista. Peilikaapin yläpuolella on vielä tallessa mummolta saadut ihan todella vanhat simpukat, joita tulen säilömään vielä pitkään. Hamsteri mikä hamsteri.


Tältä siis näyttää meidän kotona, mitäs tykkäätte? Oli kerrankin siistiä, sillä mä en todellakaan ole mikään siivousintoilija, vaan J saa aina potkia mut hommiin.

13 kommenttia:

  1. Tyttö! Sä oot siivonnu! :))))

    VastaaPoista
  2. Hei, millasia leffoja sulla on? ootko kauan keränny? Onko menny paljon rahaa? Ittee kiinnostaa aina ihmisten leffamaku ku oon ite samanlainen että hamstraan hulluna leffoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi aikalailla laidasta laitaan... Ihan Disney-klassikoista musikaaleihin ja kauhuleffoihin. Rahamääriä en uskalla edes ajatella :D Voisin joksuk kirjoittaa tästä enemmän ihan postauksen muodossa :)

      Poista
  3. Tosi hieno kämppä!
    Erityisesti pistää kadehtimaan tota turkoosin käyttöä! Itsekkin siis rakastan turkoosia ja sen kanssa meilläkin yritetään käyttää tummanruskeaa. Mutta itsellä tuli se ongelma kun muutettiin jätkän kanssa yhteen, niin en ole enää saanut kaikkea niin nätisti toisiinsa sopivaksi kun yksin asuessani! Sinä siinä olet näköjään onnistunut hienosti, pisteet kotiin ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :) Meillä vaikuttaa paljon se, että huonekaluja mun vanhasta kämpästä tuotiin tasan tuon sohvapöydän verran, ja loput sit oli jo täällä. Uutena ostettiin tuo makkarin hylly ja typöytä, ja sit päiväpeite ja noita laatikoita :) Paljon ollaan sis pelattu noilla pikkujutuilla, niinku verhoilla ja tyynyillä :)

      Poista
  4. Kyllä todellakin käy kateeksi! Minulla ei ole ikinä ollut missään yhteensopivia kalusteita, enkä tällä hetkellä oikein edes asu missään. Ei voi kauheasti sisustella, kun muuttaa maasta toiseen. Kohta muutan poikaystävän todella pieneen kämppään, jossa mm. suurin osa lampuista ei toimi (jotain sähkövikoja kai), kylppärissä on noin 15 astetta lämmintä, uunin saa päälle vain pihdeillä, pesukoneen käyttämiseksi pitää ryömiä kaapin sisällä liittämässä putkia ja tiskikoneesta nyt ei voi edes haaveksia, saunasta puhumattakaan!

    Mutta nuo baarijakkarat ovat kyllä todella ärsyttäviä. Asuin viimeksi nimittäin kalustetussa asunnossa, jossa ei ollut ruokapöytää, vaan baaritiski ja kaksi jakkaraa. Näin vähän yli puolitoistametrisenä minun on todella vaikea edes päästä semmoiselle istumaan kaatumatta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, nuo erilaiset viritelmät ja muut hankaluudet on kyllä tuttuja. Ensimmäisessä asunnossa mlla oli kylppärin välikatto auki viimeiset kolme kuukautta vesivahingon ja vuokraisännän saamattomuuden takia. Hellassa ei kaikki levyt toimineet jne. Seuraavassa oli keittiön ikkuna halki ja kylppärin seinien muovimatot repsotti miten sattuu, vaikka liimaa oli keskellä liuskojakin. Lattiat näytti lähinnä siltä, kuin niillä olisi kävelty piikikkäillä luistimilla. Edellisen kämpän seinät taas oli niin täynnä reikiä etten millään käsitä, mistä ne kaikki oli tulleet, kun ne oli vielä niin satunnaisessa järjestyksessäkin. Kuumaa vettä piti odotella aina se puoli tuntia, vaikka kämppä muuten oli ihan törkeän kuuma.

      Huonekaluja ei mullakaan ole aiemmin hirveästi ollut mahdollisuutta ostella, suurin osa oli saatu mistä lie. Ainoa mua varten ostettu huonekalu oli pienempi Expedit yllykkö. Mutta sinänsä niidenkin kanssa on käynyt tuuri, että tyynyillä ja muilla tekstiileillä sai aina kokonaisuudesta suht. yhtenäisen :)

      Poista
  5. Kivalta näyttää ja hyvä että sait tahtosi läpi turkoosien verhojen kanssa! Ne nimittäin näyttää todella hyvältä ruskeiden huonekalujen kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia :) Juu, kyllä tuo J:kin oalkaa jo tottua niihin :)

      Poista
  6. Mahtavan näkönen kämppä ja tosi mukava blogi muutenkin. Meillä kans olkkari "yrittää" olla vähän turkoosi-ruskea, mutta tummansininen sohva pilaa sen heti alkuunsa. :D Ollaan kans just miekkosen kans muutettu ja oon kyllä vähän kateellinen tuosta teidän kämpästä!

    VastaaPoista
  7. Kiitoksia :) Joo, sohvat on pahoja, niiden mukaan on melkeen pakko mennä kun ne on monesti niin kalliita, ettei oikein pysty uuttakaan ostamaan tosta vaan...

    VastaaPoista
  8. Pkko tulla kertomaan, mutta minäkin pidän ihan samanlaisessa mörkö-purkissa kaakaota :D

    VastaaPoista
  9. Ihana koti teillä! Itse rakastan turkoosia yli kaiken ja ensimmäisessä asunnossani oli kovin samankaltainen värimaailma.. tuli itseasiassa nyt vähän ikävä sitä asuntoa :D

    Ja oooi, Grayn Anatomian tuottareita! Itsekkin pidän sarjasta, ei millään malttaisi odottaa että palaa tauolta :)

    VastaaPoista

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.