4.11.2011

Make Up

Olen aikalailla myöhään herännyt, mitä tulee meikkaamiseen ja hiusten laittoon. En koskaan ole meikannut päivittäin kouluun tai töihin, en vain koe sitä tarpeelliseksi. Ihoni on hyvässä kunnossa, minulla on puhtaat hiukset ja siistit, ehjät vaatteet. Miksi siis en saisi nukkua aamulla 20 minuuttia pidempään, jos siltä tuntuu?

Toki meikkaan juhliin ja muihin tarkempaa laittautumista vaativiin tilaisuuksiin, mutta suoraan sanottuna tavallinen koulu- tai työpäivä tietokoneen edessä ei sitä minusta vaadi. Silloin tällöin on myös muuten vaan sellainen olo, että tänään Tiina meikkaa.


Ja tuolta se mun arkimeikkini näyttää. Yleensä en arkena ala kikkailemaan kummemmin rajauksilla tai muulla, ne säästän juhliin ja viihteelle. Arkimeikissä panostan lähinnä pohjaan ja siihen, että saan vähän valoa ja väriä kasvoille. Viimeisen parin vuoden aikana olen oppinut meikkaamaan paljon monipuolisemmin ja paremmin. Ennen käytin lähinnä meikkipuuteria ja ripsaria, mutta nyt teen pohjankin ihan useammalla tuotteella.


Meikkivoiteena mulla on käytössä Maybellinen Dream Satin Liquid, sävyssä Ivory, eli taitaapi olla se kaikkein vaalein. luomet pohjustan Elfin Eyelid Primerilla ja peittelen tummia silmänalusia Maybellinen Dream Lumitouch-valokynällä. Puuterina käytän Lumenen Matte Harmonya, Transparent-sävyssä. Poskipunana käytän Victoria Jacksonin Travelkitin sävyjä. Tuo Travelkit oli muuten ihan loistava ostos viime vuoden Walesin reissulta, 25 tuotetta yhdessä, plus muutama normikokoinen tuote maksoivat yhdessä vain 30 puntaa.

Kulmakarvojen omaa sävyä vahvistan Yves Rocherin luomivärin tummemmalla sävyjä. Luomiin lisäilen Elfin paletin sävyjä vähän fiiliksen mukaan.

Sensain ripsivärin ostin syyskuussa Tukholman reissulta, ja voi pojat. Ikinä en ole ollut yhtä tyytyväinen ripsiväriin. Mulla on ollut ihan suunnattomana ongelmana se, että kaikki ripsarit tuntuvat varisevan silmänalusiin. Ihan sama onko vedenkestävää tai ei, silmänaluset on aina mustat. Vaan eipä ole enää! Tuo pysyy hyvin oli keli mikä tahansa, kestää itkun ja hien, ja näyttääkin hyvältä. En enää ikinä suostu käyttämään muita!


Huulipunista en kummemmin välitä, mutta olen ihan koukussa Blistexin (Miramen) Medilip Lip Balm -huulirasvaan. Oon käyttänyt tuota jostain viidenneltä luokalta asti, enkä tiedä parempaa. Olen muuten edelleen katkera siitä, että noiden putkiloiden malli vaihtui leveämmästä kapeaan, nuo kun tahtovat jumittaa jatkuvasti, toisin kuin ne vanhanmalliset.

Kesällä Elfin huulikiilto on kätevä, kun saa vähän aurinkosuojaa samassa. H&M:n muffinssikiiltoja hamstrasin useamman, ihan vain koska nuo on söpöjä ja tuo vadelmantuoksuinen tuoksuu niin ihanalta, vaikkei kyllä mitenkään vadelmalta.



 Näin loppuun vielä bonuksena, kattokaa kuin kivan rannekkeen sain tämän päivän haastattelupaikasta pikkujoululahjaksi! Tykkään hirmuna.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ja kysymykset ovat tervetulleita :) Kaikki asialliset viestit julkaistaan.